Tanulmányok, publikációk

ízelítő a Scores Group publikus kutatási eredményeiből

 

Tanulmányok, publikációk

Rendszeres publikációk

Közterületi piaci prezentációk (a közterületi monitoring éves összesített eredményei)
A monitoring felmérés alapvető célja az esetleges kihelyezési, megvalósulási hibák felderítése. Ugyanakkor a monitoring felmérés során lehetséges olyan, a piac egészére vagy részére vonatkozó információk és adatok összegyűjtése is, amelyek önmagukban is értékes információk. Az ún. piaci prezentációk olyan adatokat tartalmaznak rendszeres frissítéssel, melyek segítenek értelmezni az outdoor piacon végbemenő átalakulásokat, trendeket, tendenciákat.
Részletek →

Rádiós hallgatottságmérés (a naplós adatfelvétel háromhavi összesített adatai)
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság részére végrehajtott rádiós közönségmérés eredményéből – az I.A. mérési komponenst illetően (országos lefedettségű valamint a fővárosból sugárzott rádiók) – a Scores Group az NMHH számára havonta állít össze rövid sajtóközleményt.
Részletek →

Média- és Kommunikációs Torta (a Scores Group évente összesített adatai)
A szakmai szervezetekkel együttműködésben a Scores Group a kezdettől fogva részt vesz a Reklámtorta illetve a Média- és Kommunikációs Torta előállításában, szakmai összeírások, szakértői becslések illetve belső iparági felmérések, előrejelzések révén.
Részletek →

MRSZ Barométer (a Magyar Reklámszövetség és a Scores Group kutatássorozata)
B2B kutatássorozat, a válaszadók a hazai reklámszakma cégeinek vezető képviselői. Az MRSZ Barométer felméréssorozatot az MRSZ és a Scores Group évente legalább egyszer elkészíti.
Részletek →

Koronavírussal kapcsolatos eredmények
Részletek →

Eseti kutatási eredmények

Retail kutatások (2020. június, 2020. december, 2021. október)
A Scores Group külön kutatásban vizsgálta a különböző áruházláncokkal kapcsolatban az alábbi kérdéseket:

  • Hogyan gondolkodnak az emberek az egyes élelmiszer üzletláncokról?
  • Mik a legfontosabb szempontok a vásárlás helyszínének megválasztásakor? Miért megy valaki az egyik üzletbe vásárolni? Miért nem megy a másikba?
  • Milyen kép él a válaszadókban az egyes üzletláncok profiljáról? Mik a szubjektív percepciók szerint az egyes üzletek erősségei és gyengeségei?
  • Hogyan szegmentálhatók az egyes üzletláncok vásárlóközönségei? Megfigyelhetők-e demográfiai vagy egyéb különbségek?

A kutatás módszertani részletei a következők voltak:

  • A kutatás célcsoportja: 18 éves és idősebb internetező népesség
  • A minta reprezentatív a populációra nem, kor, településtípus és iskolai végzettség szerint
  • Az adatfelvétel módszertana: CAWI online önkitöltős kérdezés a CAWI Services kft. válaszadói paneljén
  • A minta nagysága: N = 2 500 fő
  • Az adatfelvétel ideje: 2020. június
  • A kérdőív hossza: kb. 15-20 perc

2020 decemberében újabb kutatásra került sor, mely specifikusan a friss hústermékek szempontjából vizsgálta az egyes üzletláncokkal való elégedettséget.
E kutatás módszertani részletei a következők voltak:

  • A kutatás célcsoportja: 18 éves és idősebb internetező népesség
  • A minta reprezentatív a populációra nem, kor, településtípus, régió és iskolai végzettség szerint
  • Az adatfelvétel módszertana: CAWI online önkitöltős kérdezés a CAWI Services kft. válaszadói paneljén
  • A minta nagysága: N = 2 000 fő
  • Az adatfelvétel ideje: 2020. december
  • A kérdőív hossza: kb. 3-5 perc

 

Mindent a házi kedvencekért (kisállattartási szokások kutatás)
A Scores Group 2021 április-májusában vizsgálta a felnőtt magyar internetezők állattartási, ezen belül is a társállatként, házi kedvencként tartott állatokkal kapcsolatos szokásait. Cikkünkben ennek az eredményeit mutatjuk be.
PDF dokumentum megnyitása

Így karácsonyozik a magyar (fej-fej mellett a diós és a mákos bejgli - a külföldön élő rokonok jó része az ünnepekre se jön haza)
A ZRI Závecz Research és a Scores Group 2019 decemberében készített közvéleménykutatást az ünnepi készülődésről és a karácsonyozási szokásokról. A kutatás a megszokottnál nagyobb mintán, 5500 fő megkérdezésével készült, online módszerrel. A legérdekesebb eredményekből rövid összefoglaló elérhető az alábbi linken.
PDF dokumentum megnyitása

A magyarok fele tervez nyaralást idén (nyaraláskor a könyvolvasás az elsődleges médiafogyasztás)
A Scores Group 2018 májusában vizsgálta, hogy a magyarok terveznek-e legalább ötnapos üdülést 2018 nyarán, és nyaraláskor általában hogyan alakulnak a médiafogyasztási szokásaik. A nagy mintán végzett kutatás legérdekesebb eredményeiből rövid összefoglaló elérhető az alábbi linken.
Részletek →

Anya mos, vasal, főz és takarít – apa az autóval foglalkozik (nemi szerepmegosztás a magyar háztartásokban)
A ZRI Závecz Research és a ScoresGroup együttműködve vizsgálta a háztartásokon belüli munkamegosztást, különös tekintettel a nemi különbségekre. A nagy mintán végzett kutatás legérdekesebb eredményeiből rövid összefoglaló elérhető az alábbi linken.
Részletek →